Fani Assassin’s Creed od lat domagali się gry osadzonej w Japonii i Ubisoft w końcu jest gotowy ją spełnić, kiedy Assassin’s Creed Cienie premiera w listopadzie. Podczas gdy niektórzy mogliby powiedzieć, że minęło dużo czasu, zanim koncepcja się zmaterializowała, dyrektor artystyczny tej gry RPG akcji twierdzi, że to właściwie „świetny moment”, aby pojawiła się teraz.
Mówienie, aby grać w numer 45 czasopismadyrektor artystyczny Thierry Dansereau wyjaśnia, że tak długi czas oczekiwania Ubisoftu na Shadows ostatecznie pozwolił deweloperom najpierw popracować nad „nowymi funkcjami”, które jego zdaniem były „bardzo potrzebne” w przypadku bardzo pożądanego świata Japonii. „Myślę jednak, że to świetny moment, ponieważ pozwolił nam naprawdę rozwinąć funkcje nowej generacji, które moim zdaniem były bardzo potrzebne, aby takie środowisko mogło je w pełni wykorzystać” — mówi Dansereau.
Dansereau wskazuje na „bogatą historię tworzenia gier” Assassin’s Creed i zauważa, że zespół stworzył Shadows „mając na uwadze filar Assassin’s Creed”. Chociaż uczciwie byłoby powiedzieć, że niektórzy fani mogli mieć nadzieję, że sceneria Japonii pojawi się wcześniej niż w 2024 roku – całe 17 lat po wydaniu pierwszej gry z serii – Dansereau sugeruje, że „stworzenie tej scenerii było częścią naszej naturalnej ewolucji”.
Play dowiedział się również, że zespół artystyczny Shadows skupił się na dynamice, fotorealizmie i realizacji. Ta ostatnia jest podobno opisywana jako „całkowita dbałość o szczegóły, aby nie zepsuć immersji”, co brzmi bardzo ekscytująco. W tym momencie tylko czas pokaże, czy gra spełni wygórowane oczekiwania fanów co do jej otoczenia.
W tym samym wydaniu magazynu Dansereau zauważył, że fani mogą spodziewaj się, że nadchodząca gra RPG będzie „duża w temacie Origins” – tak mniejsze niż Valhalla, ale większe niż Mirage. Bez wątpienia pomógł w tym fakt, że Shadows nie próbuje odtworzyć całej Japonii w ogromnych szczegółach, ale zamiast tego skupia się na Honsiu, „gdzie rozgrywają się wszystkie wydarzenia związane z Odą Nobunagą”. Oby końcowy wynik był bogatym, szczegółowym wycinkiem Japonii.
Rozgrywka w Assassin’s Creed Shadows będzie podlegać wpływom nowej, wymyślnej technologii pogodowej Ubisoftu, a studio twierdzi, że jego przyszłe gry będą ją uwzględniać „w znacznie większym stopniu”.