Jeden z ekspertów ds. własności intelektualnej przewiduje, że Pozew Nintendo i The Pokemon Company przeciwko Palworld Twórca Pocketpair „bardziej prawdopodobne jest, że przetrwa pięć lat” niż tylko jeden, ale jest też pewien, że niezależne studio zajmujące się grami survivalowymi „z łatwością” będzie mogło sobie pozwolić na nadchodzącą bitwę.
Były konsultant Blizzard opublikował wpis na Twitterze Florian Mueller twierdzi że pozew prawdopodobnie nie będzie miał „prostej” ugody i że może potrwać jakiś czas. „Nintendo v. [Pocketpair] wygląda mi to na spór, który prawdopodobnie potrwa pięć lat, niż zostanie rozstrzygnięty w ciągu pierwszego roku”, mówi Mueller. „W rzeczywistości może być tak, że Nintendo faktycznie chce to doprowadzić do końca i chce, żeby to trwało długo. To nie jest prosty pozew patentowy w stylu „zapłać mi milion”.
Dalej w wątku Mueller mówi, że nie spodziewa się, aby Pocketpair miał problemy z kosztami bitwy, twierdząc, że studio „może sobie na to pozwolić. Łatwo”. Dodaje, że „Pocketpair może się bronić”, I: „To nie jest jak Epic kontra Apple i Google, które kosztowałyby setki milionów”.
W tej chwili trudno powiedzieć, jak zakończy się batalia prawna. W pozwie zarzuca się, że gra Pocketpair „narusza wiele patentów”, ale Nintendo nie ujawniło publicznie, o jakie patenty chodzi. Jednak w rozmowie z GamesRadar+ analityk Serkan Toto mówi nam, że Nintendo ma „bardzo, bardzo silny zespół prawny, którego obawia się japońska branża gier” i „biorąc pod uwagę historię, jest wysoce prawdopodobne, że wygrają”.
Na razie musimy po prostu poczekać i zobaczyć, ale jeśli prognozy Muellera dotyczące długości bitwy okażą się prawdziwe, może minąć sporo czasu, zanim poznamy wynik. Publicznie odpowiadając na wczorajsze wieści, Pocketpair powiedział: „zrobimy wszystko, co w naszej mocy, dla naszych fanów, i zapewnić, że niezależni twórcy gier nie będą ograniczani ani zniechęcani do rozwijania swoich kreatywnych pomysłów”.
Patent Nintendo na grę Pokeball może być przyczyną pozwu dotyczącego Palworld, a sądząc po 29-letnim precedensie, może on zmienić oblicze gier RPG o kolekcjonowaniu potworów na całe dekady.