Echo Point Nova to szybka gra typu FPS dla niezależnych graczy, w którą warto zagrać przed premierą Call of Duty: Black Ops 6

Niezależnie od tego, czy masz już dość specyficznego rodzaju parkouru Apex Legend, czy też czekasz na dopracowaną wersję „wszechobecny ruch„w nadchodzącym Call of Duty: Black Ops 6, jest nowa strzelanka z ruchem na bloku, która pomoże ci przetrwać przed kolejną dużą premierą strzelanki. I chociaż może nie jest tak imponująca graficznie jak którykolwiek z tych tytułów AAA, kreskówkowa stylistyka i zawrotna rozgrywka Echo Point Nova, dostępnej już teraz, z pewnością przekonają oddanych graczy strzelanek pierwszoosobowych.

Zespół deweloperski Greylock Games Studio wie już sporo o tym, jak powstaje strzelanka z elementami ruchu: ich poprzednie dzieło to kultowy klasyk Odcięta stal. To gra sprawiła, że ​​poczułem się jak ktoś pod wpływem kofeiny Max Payneczasami ślepo skacząc w stronę wrogów w dzikim szale, aby (miejmy nadzieję) uniknąć obrażeń. Wiedziałem, że miałem czuć się jak Neo, wykonujący śmiertelny taniec na korytarzu pocisków — ale czasami czułem się jak niezdarny idiota niezdolny do wykonania odpowiednich kroków, aby wygrać walkę z uwagi na ograniczone dopracowanie gry.

Nie dotyczy to Echo Point Nova. Ta gra zamienia ciasne, sterylne korytarze wojskowego megakompleksu na krajobraz małych unoszących się wysp, co oznacza, że ​​ciasna mechanika poruszania się jest koniecznością. Istnieje więcej sposobów poruszania się i wszystkie wydają się płynne, responsywne i satysfakcjonujące. Hoverboard i hak są podstawą od samego początku, ale są inne sposoby poruszania się: Podążanie śladami gier takich jak Drżeć I Zespół Fortress 2Używałem ładunków wybuchowych, żeby skakać po mapie za pomocą rakiet, gdy nie miałem innego sposobu na utrzymanie pędu.

echopointnovagrapplingpole.png

Chociaż w niektórych częściach mapy oznaczono punkty, w których można przymocować hak do podłoża, podczas poruszania się po świecie gry możesz przyczepić hak do dowolnej twardej powierzchni.

Matt Larrabee/Greylock Games Studio

Wszystko jest zaprojektowane tak, abyś miał wrażenie, że składasz w całość film fragowy o niesamowitej rozgrywce strzelankowej z początku lat 2000. za dużo dla zblock jak mawiały dzieciaki, ponieważ podejście Echo Point Nova do walki sprawiało, że czułem, że nieustannie tworzę klipy, które mogłyby trafić do mojego osobistego filmu z najlepszymi momentami. Gra jest emocjonująca i sprawia, że ​​ciągle poruszasz się z prędkością, jakiej nie osiągają inni.

Otwarty świat, który trzyma w napięciu

W Echo Point Nova grałem jako nieustraszony odkrywca, który rozbija się na tajemniczej planecie zdominowanej przez grupę najemników, którzy używają starożytnych reliktów do tworzenia potężnych superbroni. Moją misją było odcięcie tych złoczyńców, gdziekolwiek mogłem, i zbieranie artefaktów dla siebie.

Nie żebym grał w tę grę dla fabuły – jestem tu tylko po to, żeby się ruszać i strzelać. Nie trzeba dodawać, że było bardzo mało momentów, kiedy siedziałem nieruchomo w Echo Point Nova. Może warto od czasu do czasu nacisnąć hamulec, żeby oddać celny strzał snajperski lub rozejrzeć się po okolicy. Ale stanie w jednym miejscu to dobry sposób, żeby złapać kulę lub, jeśli masz naprawdę pecha, zostać wysadzonym w powietrze przez wyrzutnie rakietowe wrogiego pojazdu w powietrzu.

Gra działa jak swego rodzaju FPS bullet hell, ponieważ zarówno ty, jak i twoi wrogowie strzelacie pociskami zamiast broni hitscan. Szybko nauczyłem się, jak radzić sobie z pętlami wokół gór, budynków i ramp z dużą prędkością na moim hoverboardzie, jednocześnie kierując strzały w ruchome cele. Echo Point Nova będzie ćwiczyć celność, ponieważ musisz być strzelcem, aby trafić wrogów jadących na ich własnych hoverboardach lub przypiętych do plecaków odrzutowych wysoko w powietrzu.

Bardzo niebezpieczny świat staje się również czymś w rodzaju narzędzia, którego możesz użyć podczas walk. Masz kilof, a otoczenie jest w pełni zniszczalne, więc możesz wydostać się z trudnej walki — lub przebić się przez ścianę, aby oddać pierwszy strzał.

Większość gier FPS nie bawi się w projektowanie pionowe, ponieważ gracze rzadko patrzą ponad lub pod siebie (a strzelanie z obszaru, którego nie zauważasz, zwykle wydaje się naprawdę kiepskie). Echo Point Nova całkowicie wyrzuca tę zasadę przez okno.

Zrzut ekranu z Echo Point Nova. Brązowy świat widoczny znad lufy pistoletu. Zrzut ekranu z Echo Point Nova. Brązowy świat widoczny znad lufy pistoletu.

Pionowe iglice i małe, dziurawe wyspy tworzą nietypową przestrzeń do strzelania.

Matt Larrabee/Greylock Games Studio

Z hoverboardem i hakiem, strzelanie w pionie staje się wykonalną (choć nie zalecaną) strategią na pokonanie większości wrogów. Często zdarzało mi się wciągać unoszące się iglice skalne, aby zająć ukryte, wysokie pozycje, wymanewrowując pechowych najemników złapanych w celowniku. W rzadkich przypadkach, gdy otrzymywałem duże obrażenia i nie miałem szybkiego sposobu na wyleczenie, zeskakiwałem z wyspy i chwytałem się jej dna, podciągając się i przeskakując po drugiej stronie, aby zyskać krótką przerwę.

Każda ręcznie wykonana unosząca się wyspa sprawia wrażenie wyjątkowej areny z ważnymi punktami orientacyjnymi, w których gracze mogą się schronić, ale nieokiełznana prędkość i elastyczność różnych technik ruchu sprawiają, że te doświadczenia łączą się w jeden spójny świat, po którym poruszanie się jest niezwykle satysfakcjonujące.

Dzięki profitom i mocom możesz wypracować sobie własny styl gry

Jak na grę FPS dla jednego gracza, Echo Point Nova oferuje zaskakująco dużo opcji personalizacji, które w dużym stopniu wpływają na sposób, w jaki gracz podchodzi do różnych starć, wzbogacając mechanikę strzelania o różne umiejętności i bonusy.

W trakcie głównej linii zadań gracz odblokowuje różne „moce”, które są jednocześnie zdolnościami do poruszania się i walki. Moją ulubioną była najwcześniejsza odblokowana, rzucana trąba powietrzna, która przylegała do płaskich powierzchni. Umieszczenie jej u moich stóp pozwoliło mi uzyskać ogromny pionowy wzrost podczas przemierzania świata, ale rzucenie jej pod wroga powodowało, że bezsilnie leciał wzdłuż przewidywalnej ścieżki, co ułatwiało wyeliminowanie go z walki.

W grze rozsiane były trzy główne moce, każda odkryta po kluczowym osiągnięciu. Niższe profity były znacznie bardziej powszechne i często zdobywano je po oczyszczeniu wrogów z mniejszej wyspy.

Niektóre z nich były drobnymi wzmocnieniami, jak na przykład możliwość szybszego przeładowywania pistoletów lub odrzucania wrogów za pomocą strzelb, ale inne zasadniczo zmieniły mój styl gry. Jeden z profitów, Feedback, nagradza każdy strzał w głowę dodatkowym nabojem w magazynku: połączyłem go z wybuchowym karabinem zwiadowczym, który znalazłem, co dało świetny efekt, pozwalając mi strzelać w szybkiej kolejności bez konieczności czekania na przeładowanie.

Zrzut ekranu z Echo Point Nova, na którym gracz otrzymuje informację zwrotną. Zrzut ekranu z Echo Point Nova, na którym gracz otrzymuje informację zwrotną.

Premia Feedback jest świetnym wyborem dla kogoś, kto potrafi celować bardzo dobrze.

Matt Larrabee/Greylock Games Studio

Mój ulubiony atut, Market Gardener, opierał się całkowicie na synergii wyposażenia. Jeśli zostaniesz wyrzucony w powietrze przez wir lub ładunek wybuchowy z tym atutem, zadajesz potrójne obrażenia przy każdym wystrzale, zanim uderzysz w ziemię, co idealnie pasuje do wszystkich szalonych skoczków rakietowych Quake i Team Fortress 2. Zawsze, gdy widziałem wrogi pojazd w powietrzu lub gigantycznego mecha, zrzucałem wir u swoich stóp i wyciągałem wyrzutnię rakiet, oszczędzając trzy lub cztery rakiety dzięki mojemu bonusowi do obrażeń.

Wszystkie profity w grze promują wybór gracza. Niektóre zestawy profitów nagradzają korzystanie z hoverboardu, inne nagradzają ostrożne celowanie, a niektóre dają więcej narzędzi do rozrywania otoczenia. To pomysłowy sposób na utrzymanie świeżości pętli rozgrywki pojedynczego gracza FPS podczas kolejnych rozgrywek, podczas gdy wiele innych gier z tego gatunku trzyma się statycznych, choreograficznych kampanii.

Wspinaczka na kolosa: Echo Point Nova to spektakl

Echo Point Nova jest trochę jak film akcji. Bardziej skupia się na efektownych scenach i brutalnych strzelaninach niż na opowiadaniu szczególnie interesującej historii. Nie jestem pewien, dlaczego najemnicy, z którymi się mierzę, są źli; być może ich chciwość skaże tę planetę na zagładę, a może mój pracodawca po prostu chce artefaktów dla siebie.

Ale tak naprawdę nie ma to większego znaczenia, ponieważ ta luźna narracja jest tam tylko po to, aby utrzymać doświadczenie na torach, popychając gracza od jednej bitwy do drugiej, gdy wycinają oni hordy złych facetów. Echo Point Nova jest zaprojektowana tak, aby zawsze priorytetowo traktować „zasadę spokoju”, co osiąga punkt kulminacyjny w walkach z bossami, w których zmierzysz się z potężnymi robotami-zwierzętami. To dokładnie tak, jak Cień Kolosaz tą różnicą, że zamiast małego miecza masz deskorolkę latającą, hak i całą masę broni.

Prawie wydaje się, że cała gra jest zbudowana wokół tych walk, ponieważ każda z nich jest podzielona na własną ogromną arenę, dziesiątki razy większą niż prawie każda inna wyspa, jaką znajdziesz. Znalezienie drogi do tych bestii jest równie trudne (jeśli nie trudniejsze) niż ich pokonanie, ponieważ musisz unikać setek kul i potężnych laserów, próbując zbliżyć się na tyle, aby chwycić stopioną abominację.

echopointnovadragonfly.png echopointnovadragonfly.png

Ważka jest pierwszym kolosem, z którym gracz musi się zmierzyć – wejście na jego pokład nie jest łatwym zadaniem.

Studio gier Greylock

Same walki mogą być trochę chwiejne: czas lotu pocisku nie współgra zbyt dobrze z ciągle poruszającymi się bestiami, a czasami trudno jest zorientować się, gdzie dokładnie należy celować, aby zniszczyć wieżyczki i słabe punkty bossów. Kiedy jednak przychodzi co do czego, wypalanie kończyn gigantycznych robotów, gdy ślizgasz się po ich metalowym pancerzu, jest po prostu niesamowite.

Jedyne nowoczesne bossy FPS, jakie przychodzą mi na myśl, które dorównują rozmiarem tym stworzeniom, to Doom Eternal’s Icon of Sin i boss rajdu Witness z Destiny 2. Jednak nie są to porównywalne doświadczenia, ponieważ Echo Point Nova nie zadowala się tym, że siedzisz i strzelasz do dużego celu: wystrzelisz się w niebo, aby wsiąść na tytana, rozłożysz go na kawałki i poczujesz dumę, gdy w końcu zamienisz go w popiół.

Bogate wrażenia po grze sprawiają, że chcę wracać po więcej

Pokonałem ostatniego bossa Echo Point Nova mniej więcej w szóstej godzinie. Do tej pory zalogowałem się w sumie na 12 godzin i w końcu zebrałem tylko ostatnie przedmioty kolekcjonerskie zawarte w zawartości startowej. Jeśli jesteś perfekcjonistą, przekonasz się, że zakres tej gry jest imponujący.

Na początek kolekcjonowania jest 200 kul zręczności, które okresowo odblokowują ulepszenia dla twojego podwójnego skoku i haka. Są też kosmetyczne drobiazgi — opanowanie broni w grze odblokowuje różne skórki broni a la Call of Duty, z tradycyjnym wojskowym kamuflażem wraz z neonowymi różami, matami vaporwave i kamuflażami czaszek, jeśli to bardziej odpowiada twojej prędkości. Są też dziesiątki kapeluszy, które możesz znaleźć i nosić, które często nawiązują do innych niezależnych gier FPS. Kiedy znalazłem VAC-BOTA od Selaco — niedawnego FPS-a science fiction stworzonego, aby emulować FEAR — przykleiłem go do mojej głowy na resztę czasu eksploracji mapy.

echopointnovavacbot.png echopointnovavacbot.png

Z przyjemnością nosiłem tę znajomą twarz z jednej z moich ulubionych niezależnych gier FPS wydanych w tym roku.

Studio gier Greylock

Jest to nadal o wiele bardziej zwarte doświadczenie niż standardowy maraton kolekcjonerski Ubisoftu, ale nawet gdy pokonasz ostatniego bossa i wyświetlą się napisy końcowe, nadal będzie sporo wysp, które przegapiłeś za pierwszym razem, a teraz są pełne tych smaczków, jeśli jeszcze nie jesteś gotowy, aby rozstać się z grą.

Teraz, gdy zrobiłem już wszystko, co było do zrobienia, myślę o zrobieniu kolejnego zapisu i rozpoczęciu wszystkiego od nowa. Dziwna wersja bullet hell w Echo Point Nova jest uzależniająca, a dla każdego fana strzelanek z ruchem, wyobrażam sobie, że zakochasz się w tej grze od pierwszego skoku rakietowego.

Echo Point Nova jest już dostępna na PC i dostępne na Steamie za 25 USD. Na początku obowiązuje 10% zniżka.

Obejrzyj to: Podsumowanie na żywo wieczoru otwarcia Gamescom



Zrodlo