Assassin’s Creed Shadows przesunięty na luty 2025 r., model przepustki sezonowej wycofany po ostrych protestach

Assassin’s Creed Shadows, nadchodząca przygodowa gra akcji firmy Ubisoft w Japonii, została przełożona na przyszły rok. Pierwotnie premiera planowana była na 15 listopada, a teraz na PC, PS5 i Xbox Series S/X ukaże się 14 lutego 2025 r., mimo że gra jest w pełni ukończona. Ubisoft powołał się na rozczarowującą premierę Star Wars Outlaws i stwierdził, że dodatkowy czas zostanie wykorzystany na dalsze doskonalenie kolejnej gry Assassin’s Creed.

Firma zaktualizowała także swoje perspektywy finansowe na rok finansowy 2024–25 w związku z decyzją o opóźnieniu Assassin’s Creed Shadows i „łagodniejszą niż oczekiwano” premierą Star Wars Outlaws.

Assassin’s Creed Shadows opóźnione

Ubisoft oświadczył, że bierze pod uwagę opinie graczy, aby opóźnić grę do lutego 2024 r. „Chociaż gra jest już w pełni wyposażona, wnioski z premiery Star Wars Outlaws skłoniły nas do zapewnienia dodatkowego czasu na dalsze dopracowanie tytułu” – oznajmiła firma w A komunikat prasowy Środa. „Umożliwi to największej odsłonie serii pełną realizację swoich ambicji, w szczególności poprzez spełnienie obietnicy związanej z naszą przygodą z dwoma bohaterami, w której Naoe i Yasuke wprowadzą dwa bardzo różne style rozgrywki”.

Ponadto Ubisoft rezygnuje również z tradycyjnego modelu przepustki sezonowej na rzecz premiery Assassin’s Creed Shadows. Decyzja ta jest następstwem reakcji graczy na firmę Ubisoft ujawnił że do gry będzie dołączona przepustka sezonowa, która zapewni właścicielom dostęp do dodatkowego zadania w momencie premiery, oprócz dwóch przyszłych rozszerzeń.

„Odchodzimy od tradycyjnego modelu Season Pass” – oznajmiła firma. „Wszyscy gracze będą mogli cieszyć się grą w tym samym czasie 14 lutego, a ci, którzy zamówią grę w przedsprzedaży, otrzymają pierwszy dodatek za darmo”.

Wreszcie, Assassin’s Creed Shadows będzie teraz dostępne od pierwszego dnia także na Steamie, poza tym, że będzie dostępne w Ubisoft Connect i Epic Games Store na PC.

Opóźnienie i rozczarowująca premiera Star Wars Outlaws doprowadziły do ​​​​tego, że Ubisoft zrewidował swoje cele finansowe na rok budżetowy 2024–25. Francuska firma spodziewa się obecnie rezerwacji netto na poziomie około 1,95 miliarda euro (około 18 194 crore rupii). Oczekuje się, że rezerwacje netto na drugi kwartał roku budżetowego 2024–2025 wyniosą około 350–370 mln euro (około 3266 crore-3452 crore rupii).

Gwiezdne Wojny zakazują rozczarowań sprzedażowych

W związku z rozczarowującą sprzedażą Star Wars Outlaws (Ubisoft nie określił liczby sprzedanych egzemplarzy), Ubisoft planuje także serię aktualizacji, które udoskonalą grę i poprawią doświadczenia graczy. Biorąc pod uwagę opinie graczy, firma stwierdziła, że ​​jej zespoły programistów są teraz „w pełni zmobilizowane” do wydawania aktualizacji, aby przyciągnąć więcej graczy w okresie świątecznym. Ubisoft potwierdził także, że Star Wars Outlaws będzie dostępne na platformie Steam już 21 listopada.

W oświadczeniu dyrektor generalny i współzałożyciel Ubisoftu, Yves Guillemot, powiedział, że pomimo niezadowalających premier obu gatunków w 2024 roku, firma będzie w dalszym ciągu skupiać się na grach z otwartym światem i tytułach usług na żywo. W tym roku firma wypuściła Skull and Bones i XDefiant. , obie gry na żywo, które nie zrobiły wrażenia na graczach.

„Chociaż materializowanie się wymiernych korzyści wynikających z transformacji Spółki zajmuje więcej czasu, niż przewidywano, kontynuujemy naszą strategię, koncentrując się na dwóch kluczowych obszarach – przygodach w otwartym świecie i doświadczeniach natywnych dla GaaS – w celu stymulowania wzrostu, powtarzalności i solidnych wolnych środków pieniężnych generowania przepływu w naszej firmie” – powiedział Guillemot.

Kontrowersje wokół Assassin’s Creed Shadows

Wyglądało na to, że dyrektor naczelny odniósł się także do kontrowersji wokół Assassin’s Creed Shadows, nie wspominając konkretnie o grze. Od czasu ogłoszenia, które potwierdziło, że w grze Assassin’s Creed Shadows będzie występowała prawdziwa postać historyczna Yasuke, samuraj pochodzenia afrykańskiego, jako jeden z dwóch bohaterów, Assassin’s Creed Shadows spotkała się z rasistowską reakcją w Internecie.

Chociaż gra spotkała się przed premierą z uzasadnioną krytyką ze względu na cenę i strategię związaną z przepustką sezonową, kilku komentatorów i YouTuberów oskarżyło grę o forsowanie postępowego „programu” obejmującego włączenie czarnego bohatera. Guillemot nie odniósł się jednak do nienawistnego dyskursu wokół gry i wydawał się uspokajać graczy.

„Chcę jeszcze raz potwierdzić, że jesteśmy firmą stawiającą na rozrywkę, tworzącą gry dla jak najszerszego grona odbiorców i naszym celem nie jest forsowanie żadnego konkretnego programu” – powiedział. „Nadal jesteśmy zaangażowani w tworzenie gier dla fanów i graczy, którymi każdy będzie mógł się cieszyć”.

Zrodlo