Szef Disneya na region EMEA ujawnia wydatki na produkcję w Wielkiej Brytanii od czasu uruchomienia Disney+

Od czasu uruchomienia Disney+ Disney wydał 3,5 miliarda funtów (4,5 miliarda dolarów) na produkcję w Wielkiej Brytanii, ujawnił szef regionu EMEA, Jan Koeppen.

Koeppen, który pełni tę funkcję od pięciu lat, podczas przemówienia na konferencji Deloitte and Enders Media and Telecoms 2024 and Beyond przedstawił wiele statystyk skupiających się na długich powiązaniach Disneya z Wielką Brytanią i długoterminowym zaangażowaniu w nią w Londynie.

– powiedział Koeppen maszty namiotowe jak Deadpool & Rosomak, to dwa z 20 filmów i seriali Disneya, które wyprodukowano w Pinewood w ciągu ostatnich pięciu lat, pozwalają Domowi Myszy nawiązać głębokie więzi z mieszkańcami.

„Za każdym razem, gdy jestem w Pinewood, największe wrażenie robi na mnie skala operacji i różnorodność umiejętności” – powiedział Koeppen. „Mówimy o tysiącach ludzi stanowiących część szerszego ekosystemu. Przy każdej produkcji stażyści zdobywają doświadczenie, aby rozpocząć karierę w filmie i telewizji. Wszystko w ramach długoterminowego zaangażowania Disneya w Wielkiej Brytanii.”

W swoim przemówieniu Koeppen kilkakrotnie podkreślał zaangażowanie Disneya w Wielką Brytanię i posunął się nawet do stwierdzenia, że ​​amerykańska główna firma działa w Wielkiej Brytanii „dłużej niż większość obecnych tu firm”, co oznacza, że ​​liczba ta wynosi prawie 75 lat.

Film przedstawiający jego przemówienie zawierał kwotę 3,5 miliarda funtów (4,5 miliarda dolarów) wraz ze statystyką, że Disney nakręcił 41 programów, 29 filmów fabularnych i zapewnił ponad 32 000 miejsc pracy w Wielkiej Brytanii od 2019 r., czyli tuż przed uruchomieniem Disney+.

Dla porównania Netflix podał, że w latach 2019–2023 wydał 6 miliardów dolarów na treści w Wielkiej Brytanii, podczas gdy Amazon twierdził w 2022 roku, że w ciągu czterech lat wydał około 1 miliard dolarów na brytyjską telewizję, filmy i wydarzenia sportowe na żywo.

Po raz kolejny demonstrując zaangażowanie amerykańskich głównych firm w licencjonowanie treści zamiast magazynowania, Koeppen zwrócił uwagę, że Disney zawarł w niedawnej przeszłości umowy licencyjne z BBC, ITV, Channel 4 i UKTV. „Nie tylko generuje to przychody, ale także pomaga budować świadomość kluczowych tytułów” – dodał. „Głęboko wierzymy, że szerokość naszej działalności jest kluczowym źródłem przewagi. Daje siłę, odporność i możliwości.”

Koeppen ujawnił również ten lokalny oryginał Coleen Rooney: Prawdziwa historia Wagathy jest teraz drugim po Kardashianie jako najczęściej oglądany serial bez scenariusza Disney+ w Wielkiej Brytanii. W zeszłym roku szef treści Disney+ Europe Liam Keelan powiedział, że streamer „w dużym stopniu” osiągnął swój cel, jakim było stworzenie 50 oryginalnych międzynarodowych tytułów, prawie rok przed terminem.

Shogun’ bije kolejne rekordy

Shogun stała się w międzyczasie najchętniej oglądaną premierą serialu Disney+ w regionie EMEA.

Koeppen ujawnił, że amerykański epos historyczny, dla którego trwają już prace nad sezonami 2 i 3, pobił rekordy na całym świecie po premierze kilka tygodni temu, a także stał się hitem w regionie EMEA, choć nie podał żadnych danych liczbowych. Według Disneya program FX on Hulu, oparty na powieści Jamesa Clavella, którego akcja rozgrywa się podczas japońskiej wojny domowej, miał na całym świecie dziewięć milionów wyświetleń w pierwszym tygodniu w Hulu, Disney+ i Star+.

Koeppen powiedział, że Disney+ ma dziesiątki milionów subskrybentów w całym regionie EMEA. W szczególności zauważył, że około połowa łodzi podwodnych żyje w gospodarstwach domowych bez dzieci, co mniej więcej odpowiada sytuacji w USA

„Disney+ to produkt cieszący się szerokim zainteresowaniem – a to oczywiście ma wiele wspólnego z szeroką gamą oferowanych przez nas treści” – powiedział Koeppen.

Koeppen przemawiał na konferencji Deloitte po współdyrektorze generalnym Netflix, Gregu Petersie, a przed takimi osobami jak Tim Davie, Dana Strong i Mike Fries.

Zrodlo