Microsoft zamknął kilka studiów gier należących do Bethesdy, w tym twórcę Hi-Fi Rush Tango Gameworks i twórcę Redfall Arkane Austin, aby skupić się na swoich „priorytetowych grach”. Spółka dominująca Xbox zamyka także Alpha Dog Games, twórców gry mobilnej Mighty Doom, natomiast Roundhouse Studios, które również przyczyniło się do rozwoju Redfall, zostanie wchłonięte przez ZeniMax Online Studios. Rozwój, o którym początkowo poinformował IGN, został potwierdzony przez dotknięte nim studia Tango Gameworks i Arkane w oddzielnych postach z X późnego wtorku. Przerwy mają miejsce kilka miesięcy po tym, jak Microsoft ogłosił na początku tego roku zwolnienia w Xbox i Activision Blizzard, w wyniku czego zwolniono 1900 stanowisk.

IGN-a raportpowołując się na wewnętrzny e-mail do pracowników wysłany przez szefa Xbox Game Studios Matta Booty’ego, stwierdził, że zamknięcia będą prowadzić do „znacznych zwolnień”, ale Microsoft nie potwierdził jeszcze liczby stanowisk, których to dotyczy.

Należące do Bethesdy Arkane Studios, w skład którego wchodzą zespoły Arkane Lyon i Arkane Austin, potwierdziło w X, że ta ostatnia zamknie i zaprzestanie prac nad ich ostatnią grą, Redfall. Studio twierdzi, że strzelanka wampirów nie będzie otrzymywać dalszych aktualizacji, ale jej serwery pozostaną online dla aktywnych graczy.

Redfall został wydany w maju 2023 roku i zebrał w dużej mierze negatywne recenzje, co doprowadziło do tego, że dyrektor generalny Microsoft Gaming, Phil Spencer, wziął „pełną odpowiedzialność” za katastrofalną premierę gry. Spencer jednak bronił wówczas dewelopera Arkane Austina i obiecał, że Xbox będzie nadal pracował nad ulepszaniem gry.

Podczas gdy Redfall nie spełnił oczekiwań, Hi-Fi Rush, według słów Microsoftu, był „przełomowym hitem” pod względem „wszystkich kluczowych pomiarów i oczekiwań”. Aaron Greenberg, wiceprezes ds. marketingu gier Xbox, powiedział w ubiegłym roku Microsoft „nie mógł być bardziej zadowolony” z opartej na rytmie gry akcji od Tango Gameworks. Studio nie przetrwało jednak ostatniej rundy cięć. Tango Gameworks potwierdziło w X wtorek zamknięcie studia, dziękując graczom i ogłaszając, że jego poprzednie gry, w tym serie The Evil Within i Ghostwire: Tokyo, pozostaną dostępne i będzie można w nie grać na wszystkich obsługiwanych platformach.

Wewnętrzny e-mail od Booty, cytowany w raporcie, stwierdzał, że przestoje pomogą w ustaleniu priorytetu „tytułów o dużym wpływie” i kontynuowaniu inwestycji w „przebojowe gry” firmy Bethesda. W e-mailu nie podając liczb związanych ze zwolnieniami, w e-mailu napisano: „Ta zmiana priorytetów tytułów i zasobów oznacza, że ​​kilka zespołów zostanie przeniesionych do innych i że niektórzy z naszych kolegów nas opuszczą.

„Podejmujemy te trudne decyzje, aby stworzyć możliwości zwiększenia inwestycji w inne części naszego portfolio i skupić się na naszych priorytetowych grach” – dodał e-mail.

Microsoft nie ogłosił jeszcze oficjalnie cięć, ale 9 czerwca firma zorganizuje wydarzenie Xbox Games Showcase, podczas którego ujawni nadchodzącą ofertę tytułów ekskluzywnych i tytułów innych firm.

Ostatnia runda przestojów następuje po fali zwolnień w tym roku w największych studiach, takich jak Riot Games, Eidos-Montréal, Sony, Electronic Arts, Embracer Group, Take-Two Interactive i nie tylko. W styczniu Microsoft zwolnił 1900 pracowników w nowo przejętych Activision Blizzard i Xbox, co oznacza ośmioprocentową redukcję całego działu gier.


Linki partnerskie mogą być generowane automatycznie – szczegółowe informacje można znaleźć w naszym oświadczeniu dotyczącym etyki.



Zrodlo