Billy Corgan broni Taylor Swift za nagranie albumów zawierających 30 utworów: „[She’s] Jeden z najbardziej utalentowanych artystów popowych wszechczasów”

Billy Corgan z The Smashing Pumpkins – któremu nie jest obce tworzenie długich albumów – uważa, że ​​głupio jest wyrzucać Taylor Swift na długość jej niedawno wydanego podwójnego albumu zawierającego 31 utworów: Departament Torturowanych Poetów.

Rozmawiam z „Irlandzkie Times”. przed nadchodzącą europejską trasą koncertową Smashing Pumpkins Corgan omówił swój niezmienny szacunek dla zmarłej Sinéad O’Connor, a także reakcję fanów, jaką spotkał w Internecie podczas tworzenia kontrowersyjnej pary albumów z 2000 r., skupiających się na hardrocku, Maszyna I Maszyna II.

Zdobądź bilety na Smashing Pumpkins tutaj

Następnie powołał się na Swifta w związku z wrzaskami w Internecie: „Wróćmy na chwilę do Sinéad. Teraz, gdy Sinéad już nie ma, czy byłoby źle, gdyby ktoś pojawił się jutro i powiedział: „Hej, właśnie znalazłem tę taśmę i wystarczy na 20, 30 czy 50 piosenek Sinéad”. Czy byłoby to coś złego? Taylor Swift to jedna z najbardziej utalentowanych artystek popowych wszechczasów. Czy to źle, że wydaje więcej muzyki? Nie mogę tego śledzić… Możesz wejść na Spotify i po prostu to pominąć.”

Kontynuował, mówiąc: „Ludzie narzekali na długość mojego ostatniego albumu, Atum. Pomyślałem: „No cóż, po prostu idź i stwórz własną playlistę”. Po prostu przesłuchaj płytę raz – wybierz sześć lub 10 piosenek, które lubisz i nagraj własną płytę. Dlaczego jest to taka dziwna koncepcja? Miej trochę poczucia proporcjonalności. Ta hiperboliczna rzecz – „Zniszczyli”. Gwiezdne Wojny. Mój Boże, tego wszystkiego jest za dużo, żebym mógł to przetworzyć” – to wszystko jest trochę dziecinne.

Chwila Atum okazało się, że był to trzyaktowy album koncepcyjny, który trwał łącznie 138 minut (dla porównania, dwuczęściowy album Swifta trwa 122 minuty), Corgan and the Smashing Pumpkins często wykorzystywali wyjątkowo długie albumy, zwłaszcza w przypadku chwalonego podwójnego albumu zespołu z 1995 roku Mellon Collie i nieskończony smutek.

Jeśli chodzi o O’Connor, Corgan – który zaprzyjaźnił się z nią, gdy mieszkała w Chicago z jego wspólnym przyjacielem – pochwalił jej „szczerość z odkrytą duszą” i artystyczną wizję. Czasami tak [sad] potrzeba chwili, aby ludzie zetknęli się z tym, co czują. Ludzie zdają sobie teraz sprawę, że straciliśmy kogoś, kto prawdopodobnie powinien był zwrócić na siebie większą uwagę i wsparcie, kiedy tu była. Ponieważ jej dar był tak rzadki. A jej dar miał wiele wspólnego z jej patosem. Jej niesamowity dar śpiewania trafiał bezpośrednio do jej serca. To niezwykle rzadkie u piosenkarzy. Większość piosenkarzy to aktorzy. Sinéad nie była aktorką.

Corgan wspomniał także o niesławnym i wstrząsającym zmiażdżeniu publiczności podczas występu Pumpkins w dublińskiej 3Arena w 1996 r., w wyniku którego zginął 16-letni fan i wywołał poważną dyskusję na temat niebezpieczeństw związanych z moshingiem. Przeczytaj wywiad Corgana z „Irlandzkie Times”. Tutaj.

Po występach w Europie u boku Weezera, Smashing Pumpkins łączą siły z innymi rockmanami z lat 90., Green Day, w ramach dużej trasy koncertowej tego lata po stadionie, podczas której wystąpią kilka głównych gwiazd; Weź bilety Tutaj. Tymczasem Corgan świętuje premierę swojego nowego reality show pt. Przygody w Carnylandzie.



Zrodlo