Recenzja „Drive-Away Dolls”: tandetna w dobrym tego słowa znaczeniu

Z Lalki do jazdyEthan Coen szczęśliwie obejmuje „tandetny” i „głupi”. Po dziesięcioleciach reżyserowania u boku swojego brata Joela (Tragedia Makbeta), nawiązał współpracę z Tricią Cooke, wieloletnią współpracowniczką Coen Bros, która wraz z rodzeństwem montowała mnóstwo ich filmów, w tym Bracie, gdzie jesteś?, Człowiek, którego tam nie było, I Wielkiego Lebowskiego. Efektem najnowszej współpracy Cooke’a i Coena, którą małżeństwo wspólnie napisało, zmontowało i wyreżyserowało, jest radośnie oburzająca komedia o seksie, śmierci i wibratorach.

Pełen gwiazd takich jak Geraldine Viswanathan, Margaret Qualley, Beanie Feldstein, Matt Damon i Pedro Pascal, Lalki do jazdy ma wspólne DNA z braćmi Coen. najlepsze komedie kryminalne. Ale pod wpływem Cooke’a otwiera się nowy, ostry teren do przemierzania. Ten film jest równie pikantny, co bezwstydnie zabawny. I tak, niektórzy mogą nazwać to tandetnym. Ale śmieci zrobione dobrze mogą być skarbem.

ZOBACZ TEŻ:

Ethan Coen i Tricia Cooke wiedzą, że krytycy mogą nie otrzymać „Lalek do jazdy”

Co jest Lalki do jazdy o?


Źródło: Funkcje ostrości

Ta komedia, której akcja rozgrywa się w 1999 roku, zainspirowana doświadczeniami Cooke w młodości w barach dla lesbijek, opowiada o dwóch safickich przyjaciółkach, spiętej Marian (CudotwórcyGeraldine Viswanathan) i swobodny Jamie (SanktuariumMargaret Qualley) podczas podróży, która miała na celu przełamanie rutyny, która stała się ich życiem. Jednak to, co powinno być radosnym wypadem pełnym przygód i gorących nocy, staje się intensywne, gdy odkrywają, że przypadkowo spotkali bardzo potężnego mężczyznę (Matt Damon w gburowatej scenie) i jego bardzo brutalnych współpracowników (w tym nominowanego do Oscara za Rustin, Colmana Domingo).

Sprawę jeszcze bardziej pogarsza fakt, że była Sukie (Beanie Feldstein w ogniu) radzi sobie ze złamanym sercem poprzez oburzenie i gniew. Zatem to, czy okaże się bohaterką, czy kolejnym wrogiem w ich podróży, jest ekscytującym pytaniem, na które można odpowiedzieć jedynie przed barem dla lesbijek z bronią i psem o imieniu Alice B. Toklas. Naturalnie.

Tak jak Podnoszenie Arizony Lub Pełnomocnik Hudsuckera Lub Wielkiego Lebowskiego, Lalki do jazdy to opowieść o ludziach o dobrych sercach, ale naiwnych, stawiających czoła spiskowi i chaosowi, których nie mogli sobie wyobrazić. Akcja napisana przez Coena i Cooke’a charakteryzuje się wyjątkową żywiołowością, która obejmuje bezwstydną celebrację safickiego pożądania.

Lalki do jazdy to zawrotna komedia queer.

W rolach głównych występują Geraldine Viswanathan i Margaret Qualley "Lalki do jazdy."


Źródło: Funkcje ostrości

Wielbiciele przekomarzań braci Coen będą zachwyceni dialogami, w których wybuchają osobliwe przemyślenia, bezczelne odpowiedzi i dowcipna gra słów. Grzeczny, głupi i ostatecznie odważny, dynamiczny duet lesbijek w jego centrum idealnie pasuje do szerszego świata HI, Marge, a nawet Antona. Qualley i Viswanathan mają niesamowitą chemię i żywiołowe komediowe wyczucie czasu, co sprawia, że ​​ich dziwna para wyskakuje z rzuconej torby mrożonych warzyw. Jednak oprócz znanej zabawy Coena, jest też mnóstwo sprośnych dowcipów o seksie, wibratorach i ekscentrycznej postaci historycznej (w tej roli prowokatorka Miley Cyrus, zdobywczyni nagrody Grammy).

Tak jak O bracie, gdzie jesteś? wprowadził widzów w odysejską zaporę południowych scenerii – niektóre urocze, inne wstrząsające – Lalki do jazdy robi to samo przez pryzmat swoich safickich bohaterek. Niektóre sekwencje są umieszczone w tęczowo oświetlonych paskach ze zdjęciami ciała w menu. Inna scena przedstawia nas podczas piżamowej imprezy, w której krąg sportsmenek bawi się w obściskiwanie się. Obskurne pokoje hotelowe stają się powracającym wytchnieniem. A kiedy para dociera na Florydę, jadą pod nieruchomymi oczami billboardu konserwatywnego polityka, na co Jamie ostrzega: „Jasna cholera, Florydo. Lesbijko, nie pozwól, żeby słońce tu nad tobą zachodziło” – złowieszcze przypomnienie, że nie wszystkie przestrzenie są tak bezpieczne dla dziewcząt, które kochają dziewczyny.

ZOBACZ TEŻ:

Klęska baru dla lesbijek na TikToku rodzi pytanie: kto należy do przestrzeni queer?

Oprócz tych seksownych (a czasem przerażających) scenerii Cooke i Coen opowiadają także historię miłosną, która jest głupia, ale słodka. A dla Marian, która nie potrafi flirtować – a tym bardziej nie rzuca się w przypadkowy seks – kolorowe retrospekcje z sentymentem wspominają pierwsze zauroczenie i podglądanie, które wydaje się bardziej ujmujące niż niepokojące.

Lalki do jazdy samochodem obsada kopie tyłki.

Joey Slotnick, CJ Wilson i Colman Domingo wcielają się w trójkę złoczyńców "Lalki do jazdy."


Źródło: Funkcje ostrości

Qualley i Visawathan idealnie pasują do materiału Cooke’a i Coena, wyróżniając się nie tylko ostrymi dialogami i wyrazistą akcją, ale także komedią fizyczną, obejmującą szalone napady i okazjonalne zwariowane O-face. A otoczeni są niesamowitą obsadą drugoplanową.

Feldstein jest okrutny i zabawny jak warczący policjant. Domingo dumnie prezentuje się jako tajemniczy twardziel zwany Szefem. Joey Slotnick i CJ Wilson oferują zgniłą wersję dynamiki Dziwnej Pary w roli pary zbirów; odpowiednio towarzyski pseudointelektualista i warczący osiłek. Rola Damona jest krótka, ale nie rozmiar się tu liczy, bo z każdego kadru wydobywa maksimum, emanując nikczemną arogancją. Pedro Pascal, obsesja internetowa i Ostatni z nas gwiazdor, również jest mało widziany, a mimo to wywiera duży wpływ, opierając się nie tylko na swoich umiejętnościach w zakresie szerokiej komedii, ale także na swoich Gra o tron przeszłość.

Na koniec aktor charakterystyczny Bill Camp błyszczy jako warczący zrzęda o imieniu Curlie, który prowadzi wypożyczalnię samochodów, w której rozpoczyna się nieszczęście. Z niechlujnym zmęczeniem i nieznośnymi peccadillos szybko i marudząc, rozwijając się, natychmiast wpasowuje się w koterię dziwacznych amerykańskich sprzedawców, którzy są cennym – choć często pomijanym – elementem ikonografii Coen Bros. Podczas gdy główne damy zadają najwięcej puenty, Camp liczy się ze swojej małej roli, oddychając głęboko i przezabawnie jako zmęczony do szpiku kości mężczyzna, który skończył tę zabawę, zanim się w ogóle zaczęła.

Lalki do jazdy to gratka dla tych, którzy szukają pikantnej zabawy.

Matt Damon gra amerykańskiego polityka skrywającego sekret "Lalki do jazdy"


Źródło: Funkcje ostrości

Emocjonująco, Lalki do jazdy to miejsce, w którym zderzają się kino estetyczne i queer braci Coen Bros., nawet w przypadku tylko jednego brata. Razem z Cooke’em Ethan odkrywa przyjemności, jakie można znaleźć w tandetnej fabule filmu klasy B. Ten kreatywny zespół, nieskrępowany presją bycia materiałem do Oscara lub wielkim letnim hitem, tworzy komedię, która wnosi świeże spojrzenie do niedocenianego podgatunku lesbijek.

Qualley, często olśniewający, jest absolutną petardą w roli żądnego wrażeń, dzikiego dziecka o złotym sercu. Viswanathan gra w pewnym sensie heteroseksualnego mężczyznę, łącząc emocjonalne rytmy i stawkę życia lub śmierci z czujnym niepokojem. Feldstein idzie krokami Holly Hunter i robi to z pewnością siebie. A reszta obsady pozytywnie trzeszczy.

Żarty sprawiają radość, niezależnie od tego, czy pochodzą z wyścigowej (lub pikantnej) riposty, zmysłowego rekwizytu, czy absurdalnego zwrotu akcji. Ogólnie rzecz biorąc, mamy do czynienia z porywającą spontanicznością, gdy Cooke i Coen korzystają ze swobody filmu, który nie musi być dla każdego.

Na końcu, Lalki do jazdy to radosna zabawa, wypełniona zabawą, seksapilem i gwiazdami. Czego chcieć więcej podczas wieczoru w kinie?

Lalki do jazdy jest teraz transmitowany strumieniowo na Peacock.

AKTUALIZACJA: 12 kwietnia 2024 r., 10:00 EDT Recenzja Drive-Away Dolls została pierwotnie zrecenzowana po premierze kinowej 23 lutego 2024 r. Recenzja została opublikowana ponownie w związku z jej debiutem w transmisji strumieniowej.



Zrodlo

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here