Karan Johar o polityce płci w Bollywood, pracy z krytykami i serialu „Student roku” Reema Maya

Indyjski reżyser i producent Karan Johar zakończył sekcję konferencyjną pierwszego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Cinevesture ożywioną rozmową, która obejmowała tematy od pracy z właściwymi ludźmi i zmieniającej się polityki płci w Bollywood, po wypuszczenie kilku nowych projektów z planu Dharma Productions.

Johar, który ma za sobą pracowity rok jako producent Historia miłosna w Prime Video i Czas na przedstawienie w Disney+ Hotstar rozpoczął sesję od opowiedzenia o tym, jak otacza się ludźmi, „którzy znają wszystkie aspekty kina, a nie tylko mainstream” – nawet jeśli w przeszłości byli zdeklarowanymi krytykami jego twórczości.

Podał przykład niezależnego indywidualisty Anuraga Kashyapa i producenta Somena Mishry, obecnie szefa treści w Dharmie i jej dziale OTT Dharmatic Entertainment, który zwykł umieszczać go na popularnym blogu „Passion of Cinema”.

„Myślę, że byłem ich ulubionym celem. Ale kiedy Rensil D’Silva zasugerował, że Anurag jest idealną osobą do pisania dialogów Kurbaan, powiedziałem pewnie, zadzwońmy do niego! Jakie znaczenie ma to, co o mnie myśli? A Anurag w końcu wchodzi do mojego biura z wielkim niepokojem, zastanawiając się, czy cały gang go zaatakuje. Ale mocno go uściskałem.”

A co do Mishry – zdeklarowany producent powiedział kiedyś Joharowi, że przespał swój hit z Bollywoodu z 2001 roku, Czasem jest radość, a czasem smutek.. „Ale nie poczułem się urażony, roześmiałem się. To film trwający trzy godziny i 32 minuty i nie jest to łatwy film. Aby dotrwać do końca, potrzebna jest cierpliwość Dalajlamy”.

Johar dodał, że Mishra zasługuje na całe uznanie Historia miłosna, antologię wyreżyserowaną przez sześciu nowych twórców filmowych, wśród których Shazia Iqbal i Vivek Soni debiutują obecnie w filmie Dharma. Inny z całej szóstki, Collin D’Cunha, pracuje nad serialem pt. Zadzwoń do mnie Baedla Dharmatic i Prime Video.

Przepuścił także wspomnianą Reemę Mayę, której film krótkometrażowy Nocny Burger grany w zeszłym roku na Festiwalu Filmowym w Sundance, pracuje nad serialową wersją swojego hitu z 2012 roku Student Roku: „Ale zostanie to zrobione po jej myśli, a na pewno nie po mojemu. Chcę tylko, żeby to był jej głos i żeby ona uczyniła go swoim własnym.

W rozmowie pełnej zabawnych anegdot i bardziej szczerych momentów Johar opowiedział także o tym, jak na przestrzeni jego kariery zmieniał się jego wizerunek kobiet – od tradycyjnych kobiecych ról we wczesnych hitach kinowych Kuch Kuch Hota Hai I Czasem jest radość, a czasem smutek. – do swojego ostatniego filmu jako reżyser, Rocky’ego i Rani Kii Prem Kahanico naśmiewa się zarówno z patriarchatu, jak i unieważnia kulturę.

Kuch Kuch Hota Hai ma wiele wad w polityce płci, ale wtedy nie wiedziałam lepiej, ponieważ wciąż dorastałam jako istota ludzka. Teraz już wiemy, że mężczyzna goniący kobietę nie jest romantyczny, to jest prześladowanie. Z czasem zdajesz sobie sprawę, że przestrzegałeś norm ze względu na otaczający go handel”.

Ma jednak swoje ograniczenia, jak na przykład wtedy, gdy Shabana Azmi poprosiła o założenie zwykłego bawełnianego sari i nieużywanie makijażu w niektórych scenach Rocky’ego i Rani Kii Prem Kahani, prośby, na które kategorycznie odmówił. „Położyłem na niej wachlarz, a ona zapytała: «Jakie jest źródło tego wiatru? skąd to pochodzi?”, a ja odpowiedziałem, że to pochodzi ode mnie!! Powiedziała, że ​​„dla mnie to wszystko nie ma sensu”, a ja jej odpowiedziałem, że to nie powinno mieć sensu. Jeśli zgodzisz się ze mną współpracować, to samo w sobie nie będzie to zbyt rozsądna decyzja.

Johar też o tym mówił Zabić, w reżyserii Nikhila Nagesha Bhata, brutalny film akcji wyprodukowany z Guneet Mongą, który całkowicie nie pasuje do Dharmy. Film miał swoją premierę w zeszłym roku w sekcji Midnight Madness w Toronto i został odebrany przez Lionsgate w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii. Premiera w Indiach zaplanowana jest na 5 lipca, a w pozostałych krajach na 4 lipca.

Opisując film jako „największe wyzwanie i ryzyko”, w jakie kiedykolwiek zainwestowała Dharma, Johar powiedział także, że ma nadzieję, że będzie to początek wielu tego typu filmów gatunkowych w Indiach: „Widzieliśmy Pociąg Do Busanwidzieliśmy Nalot, widzieliśmy, że filmy tego gatunku cieszą się ogromną popularnością na całym świecie. Ale w Indiach nigdy wcześniej coś takiego nie miało miejsca”.

Rozmowa Johara była ostatnią sesją pierwszego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Cinevesture, który odbył się w dniach 27–31 marca w mieście Chandigarh w północnych Indiach. W ramach nowego wydarzenia, skupiającego się na producentach i finansach filmowych, potencjalnym partnerom i inwestorom zaprezentowano 20 projektów, zorganizowano cztery dni seminariów, warsztatów i kursów mistrzowskich, a także zaprezentowano program najnowszych filmów festiwalowych.

Wśród prelegentów znaleźli się także Shekhar Kapur, aktorzy-producenci Richa Chaddha i Ali Faizal, szef treści SonyLiv Saugata Mukherjee, który opowiedział o strategii zlecania streamerowi, a także aktorzy Survinder Vicky, Rasika Dugal, Rajshri Deshpande, Roshan Mathew i Jaideep Ahlawat.

Zrodlo

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here