To było kilka burzliwych lat dla króla dabke-techno Omara Souleymana. W 2021 roku syryjski piosenkarz został aresztowany w Urfie, mieście w południowo-wschodniej Turcji, gdzie mieszkał i prowadzenie piekarni od ucieczki przed wojną domową w Syrii w 2011 r. Oskarżony o przynależność do Syryjskie Kurdyjskie Ludowe Jednostki Ochronne (YPG), którą władze w Ankarze uważają za organizację terrorystyczną i przedłużenie Partia Pracujących Kurdystanu (PKK)Souleyman był przetrzymywany przez nieco ponad 24 godziny, po czym został zwolniony bez postawienia zarzutów.
Poza poruszaniem tematów wygnania na ostatnich albumach, muzyka Souleymana nigdy nie była jawnie polityczna (co czasami spotykało się z krytyką ze strony innych Syryjczyków). Ale dorastanie jako sunnicki Arab w Syrii jest zróżnicowane kulturowo al-Hasaka wchłonął wpływy kurdyjskie, asyryjskie, a nawet tureckie i irackie, często śpiewając po kurdyjsku i współpracując z kurdyjskimi artystami, takimi jak jego były długoletni klawiszowiec Rizan Sa’id. Po opuszczeniu Turcji po aresztowaniu Souleyman znalazł nowy dom w Erbil, stolicy irackiego regionu kurdyjskiego, i to właśnie w tym starożytnym mieście, które w przeciwieństwie do represyjnego reżimu w Turcji zapewniło mu pocieszenie w zróżnicowanym środowisku kulturowym — że poświęca swój piąty album studyjny.
Irbiljego trzeci pełnometrażowy album dla Diplo’s Szalony Przyzwoity (i w sumie jeden z ponad 500 albumów, jeśli wierzyć legendzie), celebruje nowe doświadczenia i przyjaźnie, które Souleyman tam napotkał. Trudno to stwierdzić dla osób nie mówiących po arabsku, ponieważ wytwórnia nie dostarcza tekstów ani tłumaczeń – co jest godnym uwagi pominięciem, biorąc pod uwagę międzynarodową publiczność Souleymana. Jednak w pewnym sensie jest to zgodne z tymi samymi wzorcami, które charakteryzują jego trajektorię, odkąd po raz pierwszy wyrwano go ze względnej ciemności w Syrii i zaprezentowano reszcie świata. Dla wielu Souleyman może być jedynym artystą dabke, jakiego kiedykolwiek spotkali. Pozbawiony kontekstu i nieprzenikniony za ciemnymi okularami przeciwsłonecznymi roztacza wokół siebie aurę niepoznawalności i dystansu.
Od międzynarodowego przełomu Souleymana w 2007 roku wraz z kompilacją Sublime Frequages Autostrada do Hassakezgromadził setki milionów Wyświetlenia w YouTube i zostań twarzą dabke w świecie zachodnim, współpracując z różnorodną grupą artystów, od Björk po Gorillaz i Four Tet. NA Irbiltrzyma się sprawdzonej formuły, która napędza go do tej pory: jego pełen emocji baryton sunący po kaskadzie wirujących linii saz, (głównie) elektroniczne symulacje instrumentów takich jak oud, mewizI arghuli solidne, wprowadzające w trans rytmy.